Przyjmijmy że potrzebujesz aby w komórkach kolejno pojawiły się wartości od 1 do 100. W komórce A1
wprowadź wartość 1 a w komórce A2
wartość 2 zaznacz te dwie komórki i przy pomocy uchwytu wypełnienia lewym przyciskiem myszki przeciągnij w dół o kolejne komórki (mały krzyżyk w prawym dolnym rogu zaznaczonych komórek), patrz rysunek 1.
Excel analizuje wypełnione komórki, rozpoznaje wzór i wstawia wartości według tego wzoru, kolejny przykład to liczby parzyste, w komórce A1
wprowadzamy cyfrę 2 i w komórce A2
cyfrę 4, patrz rysunek 2.
Excel dobrze sobie radzi z nazwami dni tygodnia, miesięcy, datami, patrz rysunek 3.
Nazwy które rozpoznaje Excel i wykorzystując wzór wypełnia kolejne komórki, przykłady:
Dodatkowo Excel pozwala tworzyć nowe listy automatycznego wypełniania, za pomocą okna dialogowego, Plik > Opcje > Zaawansowane > Ogólne > Edytuj listy niestandardowe
. Patrz rysunek 4, utworzyłem przykładową listę z kolorami, listę oczywiście można rozbudowywać, teraz wystarczy w komórkę wpisać jakikolwiek kolor z listy i za pomocą uchwytu komórki wypełnić pozostałe komórki wartościami.
Komentarze