Za każdym razem jak importujemy dane z innych dokumentów do arkusza Excela Data nie ma odpowiedniego formatu Excela.
O odpowiedni format musimy zadbać a choćby dlatego że nie będziemy mogli przeprowadzać różnego rodzaju analiz na datach (sortowanie, filtrowanie itd.).
Na stronie HTML mam listę która zawiera 172 rekordy, listę zamierzam skopiować do Excela i ustawić odpowiedni format daty i poprawić format kolumny z płatnościami.

Zaznaczam myszką na stronie HTML 172 rekordy i z wybieram z klawiatury Ctrl + C (patrz rysunek 2)

Klikamy w komórkę Excela i wklejamy skopiowane dane Ctrl + V (patrz rysunek 3), jeszcze tylko trzeba ustawić odpowiednią szerokość kolumn i wysokość wierszy.

Ustawiłem odpowiednią szerokość kolumn i wysokość komórek dla 172 wierszy.

W kolumnie I mamy format daty: 19/04/2017 chcę go zamienić na format 2017-04-19.
Krok pierwszy kolumnę I dzielimy na 3 kolumny. Zaznaczamy cała kolumnę I z przechodzimy Dane > Narzędzia danych > Tekst jako kolumny.
Jako ogranicznik ustawiamy znak ukośnika /.

Nowe wartości zapisujemy w kolejnych pustych kolumnach, w pole "Miejsce docelowe" wpisałem $N$2 (to znaczy wklejanie rozpcznij od komórki N2, znak dolara blokuje tą komórkę).

Data została rozbita na 3 kolumny - N, O, P.

Czas najwyższy żeby użyć funkcji DATA, w komórce I2 wprowadzamy formułę w postaci:
=DATA(P2;O2;N2). W formule wpisujemy komórki w kolejności: rok; miesiąc; dzień.

Formułę kopiujemy do pozostałych wierszy, można to zrobić przeciągając uchwyt komórki w dół wierszy, lub zaznaczyć całą kolumnę z datami wpisać formułę i zamiast samego Enter wybrać kombinację Ctrl + Enter, cała kolumna wypełni się prawidłowym formatem daty.
Kolumny: Faktura, Data Faktury, Suma, kopiuję i wklejam do innych kolumn tworząc arkusz z danymi których tak naprawdę potrzebuje. Resztę danych usuwam z arkusza.
Kopiowanie i wklejanie kolumny z datami, zaznacz cała kolumnę z datami, następnie użyj skrótu kopiowania Ctrl + C, następnie kliknij w komórkę B1(tutaj skopiujemy dane), z klawiatury kliknij klawisz M (wklej wartości i formatowanie warunkowe).

Pozostało jeszcze poprawienie kolumny z liczbami w kolumnie Suma, chcemy uzyskać wartości Liczbowe > Walutowe.
Arkusz Excel ❯ Nawigacja w arkuszu ❯ Pasek narzędzi szybki dostęp ❯ Wstążka ❯ Pasek formuły i pasek stanu ❯ Dodawanie suma Excel ❯ Jak podzielić tekst imię i nazwisko na dwie kolumny ❯ Jak pokolorować co drugi wiersz w Excelu ❯ Excel podział mężczyzna kobieta ❯ Jak policzyć komórki w Excel spełniające kryteria ❯ Kolorowanie wybranych wierszy Excel formuła ❯ Oblicz średnia lub suma jeżeli spełniony warunek ❯ Jak wydrukować linie siatki w Excel ❯ Operacje na datach Excel ❯ Dodawanie formatowanie godzin Excel ❯ Kolorowanie komórek niedziela i sobota ❯ Odwołania do innych arkuszy lub skoroszytów ❯ Automatyczne wypełnianie komórek ❯ Nadawanie nazw komórom w arkuszu ❯ Oblicz zysk z lokaty - funkcja FV - kalkulator lokat Excel ❯ Oblicz stopę oprocentowania raty za samochód - formuła RATE ❯ Z wielkiej litery imię i nazwisko Excel ❯ Formuły / funkcje Excel ❯ Łączenie dwóch lub większej ilości komórek ❯ Usuwanie niepotrzebnych spacji i niedrukowanych znaków ❯ Funkcja WYSZUKAJ.PIONOWO Excel ❯ Zamiana tekstu w Excelu ❯ SUMA.WARUNKÓW ❯ Tworzenie tabeli Excel ❯ Sortowanie i filtrowanie danych w tabeli ❯ Funkcja PMT oblicz kwotę spłaty pożyczki ❯ Formuły tablicowe cz. 1 ❯ Tworzenie tablic Excel / formuły tablicowe cz. 2 ❯ Formuły tablicowe w praktyce cz. 3 ❯ Błędy w formułach ❯ Importowanie danych do Excela ❯ Usuwanie duplikatów ❯ Funkcja Data Excel ❯ Automatyczne kopiowanie formuły w Excelu ❯ Ukrywanie i odkrywanie kolumn i wierszy ❯
© 2025