Kopiowanie formuły odbywa sie zazwyczaj po przez uchwyt komórki (dolny prawy róg) chwytamy go myszką i przeciągamy m.in. w dół kopiując formułę do wielu wierszy.
W ten sposób automatyczne kopiowanie formuły sprawdza się w przypadku gdy nie musimy kopiować formuły do setek bądź tysięcy wierszy (chodzi poprostu o wygodę i przyśpieszenie operacji).
Załóżmy że mamy klika tysięcy rekordów w arkuszu. Zaznaczamy całą kolumnę w której mamy zamiar wprowadzić formułę. Jak zaznaczyć całą kolumnę w naszym zakresie? W ostatniej komórce kolumny na samym dole wprowadzamy jakąś wartość np. 0, tylko po to aby określić obszar zaznaczenia. Następnie klikamy w komórkę na samej górze kolumny i z klawiatury używamy skrótu trzech klawiszy: Ctrl + Shift + ∨ (strzałka w dół)
, cała kolumna zaznaczona. Kolejno w pasku formuły
wprowadzamy naszą formułę, patrz rysunek 2.
Następnie zamiast jednego klawisza Enter
klikamy w kombinację Ctrl + Enter
. Efekt wszystkie komórki zostały wypełnione wynikiem działania formuły, patrz rysunek 3.
Komentarze