Często jest tak że dane importujemy do Excela i pojawiają się nam różne niespodzianki a to w postaci niepotrzebnych odstępów podwójnych czy potrójnych spacji czy też różnych znaków niedrukowanych.
W Excelu są dostępne dwie funkcje które pomogą nam uporządkować dane: USUŃ.ZBĘDNE.ODSTĘPY
oraz OCZYŚĆ
.
Poniżej mamy przykład (patrz rysunek 1), zaimportowane wartości do kolumny A, odstępy pomiędzy wyrazami nie są takie jakbyśmy chcieli.
W komórce B1 użyto funkcji =USUŃ.ZBĘDNE.ODSTĘPY(A1)
, formułę skopiowałem do pozostałych wierszy, patrz rysunek 2.
Zawartość kolumny B
kopiujemy (zaznacz i z klawiatury Ctrl + C), następnie klikamy w komórkę A1
kolejno Opcje wklejania > Wklej specjalnie > Wartości
Pozostaje tylko usunąć zawartość kolumny B
, a oto wynik.
Komentarze