Sortowanie i filtrowanie tabeli

Każda kolumna w tabeli ma klikalną ikonkę (strzałka skierowana ku dołowi), kliknięcie ikonki spowoduje wyświetlenie okna z dostępnymi opcjami sortowania i filtrowania.

ikona nagłówek tabeli w Excel

Rys. 1.

Sortowanie tabeli - polega na przetasowaniu kolejności w całej tabeli według jednego argumentu lub kilku argumentów (każdy argument może dotyczyć równocześnie innej kolumny). Komórki z tekstem można sortować alfabetycznie, liczbowe od największych wartości do najmniejszych itd.

Filtrowanie tabeli - to wyświetlenie tylko tych wierszy które spełnią określone kryteria (reszta wierszy zostaje ukryta).

 

Przykład sortowania tabeli (patrz rys. 2 i 3). Sortowanie niestandardowe i dwa poziomy sortowania według Lokalizacja (użycie listy niestandardowej) "Warszawa" i Zarobki miesięczne "Od największych do najmniejszych".

sortowanie według miasta i zarobków

Rys. 2.

Wynik sortowania niestandardowego.

sortowanie wynik

Rys. 3.

Przykład filtrowania danych w tabeli, (filtrować można przy pomocy kilku wartości) w tym przykładzie wykorzystano opcje: Wyszukaj "Lokalizacja > Warszawa" i Filtry liczb "Zarobki miesięczne > jest mniejsze niż > 4 000". Efekt filtrowania to wiersze które spełniają kryteria, pozostałe wiersze tabeli zostały ukryte.

filtrowanie wynik

Rys. 4.

Aby odkryć wiersze klikamy w ikonkę z filtrowaną kolumną i następnie wybieramy Wyczyść filtr z "Lokalizacja" w ten sam sposób postępujemy z innymi kolumnami w tabeli.

Komentarze


Napisz komentarz:

Podpis:


   =  (Antyspam)