W interfejsie Excela istotnym elementem jest Wstążka. A jak wygląda? Rysunek poniżej.
Wstążka ma na celu ułatwić użytkownikowi dostęp do najczęściej używanych opcji. Wstążka podzielona jest karty, które kolejno podzielone się na tematyczne grupy.
Niektórzy użytkownicy Excela zapewne chcieliby utworzyć własną kartę która im umożliwi szybki dostęp do poleceń często przez nich używanych. I na taką ewentualność przygotowali nas twórcy Excela.
Dodanie nowej karty do wstążki można zrobić w następujących krokach:
Wybieramy PLIK
, kolejno Opcje
, kolejno Dostosowywanie Wstążki
, mamy widok okna (patrz rys. 2)
Na widoku okna wybieramy Nowa karta
(w kolejnym kroku możemy zmienić nazwę karty wybierając polecenie - Zmień nazwę...
), po dodaniu nowej karty automatycznie do karty jest przypisana jedna grupa do której możemy teraz przypisać polecenia, oczywiście do karty możemy przypisać kolejne grupy a do nich kolejne polecenia.
Jak wrócić do standardowych ustawień wstążki? W oknie "Dostosowywanie wstążki" klikamy w Reset
do wyboru mamy dwie opcje Resetuj tylko wybraną kartę wstążkę
(wstążka musi być być zaznaczona na liście) lub Resetuj wszystkie dostosowania
wracamy do początkowych ustawień wstążki.
Zwiń / ukryj wstążkę - Excel umożliwia ukrywanie wstążki a dokładnie grup wstążki, możemy to wykonać przy pomocy menu podręcznego myszki, klikamy prawym przyciskiem myszki na wstążkę i listy rozwijanej wybieramy pozycję zwiń wstążkę
.