Dodawanie / sumowanie wielu komórek w Excelu jest czynnością bardzo prostą i szybką dzięki formule =SUMA()
.
Znak równa się =
to informacja dla programu Excel że chcemy wykonać pewne działanie przy pomocy formuły, w tym przypadku jest to formuła sumy SUMA()
.
Jak wprowadzić formułę? Klikamy jednokrotnie na komórkę (aktywujemy komórkę), formułę wprowadzamy w komórce lub w pasku formuły. Piszemy =SUMA(
i klikamy w pierwszą komórkę którą chcemy dodać (kursor przyjmie formę białego krzyżyka) trzymając wciśnięty lewy klawisz myszki zaznaczamy wszystkie komórki które zamierzamy sumować, w aktywnej komórce arkusza i na pasku formuły pojawi się zakres komórek, przyjmuje m.in. taki kształt =SUMA(C3:H3
kolejno klikamy z klawiatury w Enter
i gotowe, Excel wykonał dodawanie.
Inne sposoby na wprowadzanie formuły =SUMA()
. Formułę można wstawić przy pomocy menu wstążki wybierając zakładkę Narzędzia
i klikamy Σ Autosumowanie
, kolejny sposób to skrót z klawiatury Alt +
, inny sposób to kliknięcie w ikonę przy pasku formuły fx
pojawi okno w którym odnajdujemy naszą funkcję.
W poniższym przykładzie (patrz rysunek 1) jest tabela a w niej grafik zawierający wartości (ilość przepracowanych godzin tygodniowo), dodawanie wykonane na jednym wierszu. Widzimy że w komórce I3
została wprowadzona formuła z zakresem komórek, wystarczy tylko kliknąć w Enter
aby dokończyć wyliczenie.
Gdy już z powodzeniem wykonaliśmy obliczenia na jednym wierszu, formułę możemy skopiować do innych wierszy. Klikamy na komórkę z formułą, najeżdżamy myszką ma prawy dolny róg komórki do momentu pojawienia się czarnego plusa +, znak plusa przytrzymując lewym klawiszem myszki przeciągamy w dół do końca tabeli, pola komórek wypełniają się wartościami (patrz rysunek 2).
Sumowanie zakresów z pojedynczymi komórkami (patrz rysunek 3), suma wszystkich tygodni zakres komórek I3:I9
, plus wartości z dwóch pojedynczych komórek, jak to zrobić, wpisz =SUMA(
zaznacz zakres komórek, otrzymamy =SUMA(I3:I9
następnie trzymając wciśnięty klawisz Ctrl
klikaj w pojedyncze komórki K3
i K6
. Formuła przyjmie kształt =SUMA(I3:I9;K6;K3
, następnie klikamy Enter
i program dokona obliczenia.
Już wprowadzoną formułę możemy edytować, dwukrotnie klikamy w komórkę i możemy przystąpić do edycji formuły.
Zmiana wartości w komórkach na których były prowadzone obliczenia spowodują również aktualizację sumy.
Arkusz Excel ❯ Nawigacja w arkuszu ❯ Pasek narzędzi szybki dostęp ❯ Wstążka ❯ Pasek formuły i pasek stanu ❯ Dodawanie suma Excel ❯ Jak podzielić tekst imię i nazwisko na dwie kolumny ❯ Jak pokolorować co drugi wiersz w Excelu ❯ Excel podział mężczyzna kobieta ❯ Jak policzyć komórki w Excel spełniające kryteria ❯ Kolorowanie wybranych wierszy Excel formuła ❯ Oblicz średnia lub suma jeżeli spełniony warunek ❯ Jak wydrukować linie siatki w Excel ❯ Operacje na datach Excel ❯ Dodawanie formatowanie godzin Excel ❯ Kolorowanie komórek niedziela i sobota ❯ Odwołania do innych arkuszy lub skoroszytów ❯ Automatyczne wypełnianie komórek ❯ Nadawanie nazw komórom w arkuszu ❯ Oblicz zysk z lokaty - funkcja FV - kalkulator lokat Excel ❯ Oblicz stopę oprocentowania raty za samochód - formuła RATE ❯ Z wielkiej litery imię i nazwisko Excel ❯ Formuły / funkcje Excel ❯ Łączenie dwóch lub większej ilości komórek ❯ Usuwanie niepotrzebnych spacji i niedrukowanych znaków ❯ Funkcja WYSZUKAJ.PIONOWO Excel ❯ Zamiana tekstu w Excelu ❯ SUMA.WARUNKÓW ❯ Tworzenie tabeli Excel ❯ Sortowanie i filtrowanie danych w tabeli ❯ Funkcja PMT oblicz kwotę spłaty pożyczki ❯ Formuły tablicowe cz. 1 ❯ Tworzenie tablic Excel / formuły tablicowe cz. 2 ❯ Formuły tablicowe w praktyce cz. 3 ❯ Błędy w formułach ❯ Importowanie danych do Excela ❯ Usuwanie duplikatów ❯ Funkcja Data Excel ❯ Automatyczne kopiowanie formuły w Excelu ❯ Ukrywanie i odkrywanie kolumn i wierszy ❯
© 2024